Srebrenički Rus: fotograf bez granica

Srebrenički Rus: fotograf bez granica 07/02/2017

Grubo rečeno, po definiciji, fotograf je osoba koja fotoaparatom “zaustavlja” pokrete i pretvara ih u fotografiju. Istina je, on to zaista radi. Ali usudit ću se i reći da je fotograf puno više od ove definicije. On je osoba satkana od najdubljih i najkreativnijih emocija. On je osoba koja ne poznaje granice kada je dobra fotografija u pitanju. Njemu nije teško fotografisati po velikoj hladnoći, na kiši ili čak ustati rano prije izlaska sunca da fotografiše u zlatnom satu.

Rusmir Ibrahimović Rus iz Srebrenika se još od djetinjstva susreo sa umjetničkom fotografijom. Kod njega se ljubav prema fotografiji javila još dok je bio dječak od 7-8 godina.  Naslijedivši očev hobi i ljubav prema fotografiji, danas predano i ponosno radi ovaj posao, prvenstveno iz ljubavi.


- Kada si odlučio da kupiš prvi profesionalni fotoaparat?

DSLR fotoaparat je bio predmet moje mašte, a dok ga nisam nabavio uvijek sam imao neki kompaktni aparat, sa filmom, a u novije vrijeme i kompaktni digitalac, da bi prije tri godine konačno kupio sebi prvi DSLR aparat na kojem sam i naučio šta znači imati aparat sa izmjenjivim objektivima.

- Koji tip fotografije najviše preferiraš?

Kada je riječ o tipu fotografije još se ne bih usudio reći koja me vrsta fotografije najviše privlači, obzirom da na tu opredjeljenost najviše utječe izbor objektiva, ali i ostale dodatne opreme, koja je manje više i obavezna da bi se fokusirao na jednu vrstu fotografije.

16650929_924833004319754_1381085728_o

- Pored posla koji radiš, koliko vremena i prostora imaš za fotografisanje?

Nepisano pravilo je da dnevno mora biti nekoliko okidanja, ali redovno koristim vikend za odlazak u prirodni ambijent, kako bi napravio neku zanimljivu fotografiju, obzirom da sam veliki ljubitelj planinarenja i planina, a u takvom okruženju nastaju naljepše fotografije, kad se čovjek odvoji od urbanijeg načina življenja, automobila, buke itd. pa i iz tog razloga mala prednost ide fotografiji pejsaža i prirodnih i  kulturno-historijskih znamenitosti naše zemlje.

- Koliko društvo prepoznaje i cijeni umjetničku fotografiju i da li se od profesije fotografa može živjeti u BiH?

Umjetnička fotografija  sama po sebi je specifična i nema širi spektar ljudi koji bi je prepoznali, tako da je, bar što se tiče ovog podneblja i habitusa ljudi, dosta u underground zoni. Između ostalog kao i druge grane umjetnosti, rekli bi ništa strano. Ljudi koji ovdje mogu na neki način da egzistiraju od fotografije su oni koji se bave nekom mainstream fotogafijom, odnosno fotografisanje privatnih zabava, vjenčanja, rođendana i sl.. Egzistiraju, po mom nekom shvatanju i ljudi koji rade za neke svjetske agencije, časopise, domaće info portale. Nisam siguran da kod nas ima neko ko može da živi od danas popularne štok fotografije, ali u svijetu ima puno takvih fotografa.

“Nije dovoljan samo fotoaparat da bi se napravila fotografija. Fotografisanje je proces koji prožima mnoge aspekte fotografa: sve slike koje su mu ikad prošle kroz glavu, sve knjige koje je pročitao, sva muzika koju je preslušao, sve ljude koje je volio…” Svaki fotograf u svoja djela ostavljao dio sebe. Onaj dio koji je na neki način preuzeo iz drugih umjetnosti. Rus je veliki ljubitelj muzike, samim tim, jedan je od najvjernijih posjetitelja svirki i koncerata sa kojih nikad ne izostaju dobre fotografije.16667227_924830417653346_1323402057_o

- Od svih fotografisanja koje si radio, da li ti je neko od sentimentalnog značaja?

Svaka fotografija ima neku emocionalnu stranu, ja sam puno vezan i za muziku i volim otići na velike koncerte svjetskih bendova, i na rizik unosim foto opremu u koncertne prostore (iako je to jasno naznačeno da se ne smije zbog komercijalizacije fotografije) tako da za mene tekve fotografije imaju tu neku veću dozu emocija i sentimantalnosti.

- U čemu pronalaziš inspiraciju?

Inspiracije može da bude sve što čovjek okom može da vidi, tako da nema posebnog pravila za inspiraciju, za mene lično fotografija je jedna vrsta opsesije, u svakoj prilici stvaram kompoziciju za fotografiju, imajući ili ne pri ruci fotoaparat.

- Koliko je bitna kvaliteta opreme za dobru fotografiju? Da li je bitnija od kreativnosti, talenta i ljubavi?

Za dobru fotografiju stvari se trebaju poredati po nekom prioritetu, kada je u pitanju  ljubav prema fotografisanju, talenat i oprema. Po mom redoslijedu to bi bilo ovako; Ljubav na prvom mjestu, talenat se tu negdje miješa sa ljubavlju. Oprema ništa puno manje nije bitna, ali se ne treba ubjeđivati da je to uslov za dobru fotografiju. Oprema je širok pojam i uz fotoaparat, rame uz rame idu i namjenski objektivi, ovisno kojom se fotografijom baviš, eksterni blicevi, i ostali izvori svjetlosti, stativi, itd.

- Imaš li savjet za mlade fotografe koji u taj posao kreću isključivo iz ljubavi?

Savjet ako uopće imam pravo da nekom dijelim savjet iz bilo kog segmenta života pa i iz fotogrfije, bi bio isključivo ljubav, pozitivna misao, spremnost, na kritiku, spremnost da učiš od svakog i iz svačega, spremnost, na kompromis, na dijalog, na razumijevanje…

 

Azra H./Festival.ba